Årsmöte 2019

Lördag 16 mars 2019 13:00

Polhemsskolan, Lund

Liberalerna Skåne håller sitt årsmöte lördagen den 16 mars.

Utöver sedvanliga årsmötespunkter kommer fokus att ligga på kommande Europaparlamentsval och tillhörande kampanj, så planera gärna in en heldag i Lund!

Förbundsmötet, som är förbundets högsta organ, består av ombud för de lokala föreningarna, förbundsstyrelsen samt två ombud vardera för de samverkande organisationerna Liberala Ungdomsförbundet och Liberala Kvinnor på länsnivå. Varje lokal förening ska utse ett ombud för varje påbörjat tiotal medlemmar för vilka stadgeenliga avgifter erlagts den 31 december föregående år. Som ombud vid förbundsmötet kan endast medlem i Liberalerna tjänstgöra. Medlem kan tjänstgöra som ombud först efter det att tre månader gått sedan inträdet i den förening medlemmen är ombud för.

Registrering av ombud startar 12:00.
Meddela gärna vilka som representerar din förening, till skane@liberalerna.se, senast den 15/3.

Det kommer att finnas ett antal tryckta handlingar på plats, men alla ombud som kan får gärna läsa PDF-dokumentet på läsplatta eller dator för att spara på papper.

Årsmöteshandlingar

Valförslag årsmöte 2019

Valplan 2019

Valutvärdering 2018

P.s. Förslaget till val av landsmötesombud har grund i en rådgivande medlemsomröstning. Resultat av omröstningen hittar du här.