Valombudsmän till Skåne

Jobba med oss i valet 2018

Måndag 9 oktober 2017

Sugen på en rejäl utmaning? Under valåret förstärker vi organisationen med minst fyra valombudsmän för att driva valkampanj runt om i Skåne.

Vi söker dig som vill testa på att jobba i politiken på heltid under en period. Du behöver ha ett politiskt sinne, vara stresstålig och strukturerad. För att lyckas behöver du vara bra på att engagera andra och ha förmågan att driva på och ta egna initiativ. Arbetet kommer vara intensivt men utvecklande och utmanande.

Målsättningen är att den som är intresserad med god framförhållning ska kunna begära tjänstledigt från befintlig anställning för att ta denna chans.

Det är inget hinder om du själv kandiderar i något val under förutsättning att du under anställningsperioden är beredd att sätta övriga kandidaters behov framför dina egna. Ett undantag finns och det är för våra toppkandidater, vilka definieras som listettor, listtvåor samt kandidater med placering som med föregående valresultat skulle innebära att de blir invalda eller valda som 1:e ersättare i regionfullmäktige eller riksdagen.

Tjänsten är på heltid under två tvåmånadersperioder under valåret 2018. Period 1 gäller vecka 15 till 22, 9 april – 3 juni. Period 2 gäller vecka 29 till 36, 16 juli – 9 september. Placeringsorten är Lund men arbetet kommer huvudsakligen bedrivas ute i valkretsarna. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden och tjänsterna kommer tillsättas innan årsskiftet. I rekryteringen kommer störst vikt läggas vid den personliga lämpligheten.

I arbetet krävs kunskaper i uppdatering av Liberalernas hemsida, Facebook, kommunikation via Mailchimp och partiets medlemsregister. Den som inte har förkunskaperna erbjuds möjlighet att förvärva dessa inför anställningens start.

Månadslön utgår med 25 000 kr. B-körkort är ett krav och tillgång till egen bil är önskvärt.

Skicka din ansökan till kanslichef Lisa Flinth, lisa.flinth@liberalerna.se senast torsdagen den 30 november.