Liberalt maktskifte

Sverige behöver förändring

Efter åtta år med socialdemokratiskt ledd regering går utvecklingen åt fel håll.

Regeringen har misslyckats med att lösa de stora samhällsproblemen och Sverige har idag omfattande problem med segregation och dåliga resultat i skolan. Elkrisen, som slår extra hårt mot oss i Skåne, är ett annat exempel på regeringens bristfälliga politik.

Liberalerna går till val med en tydlig reformagenda för att förbättra integrationen, bryta utanförskapet och höja kunskapsresultaten i skolan. Vi vill bekämpa den grova kriminaliteten och ta krafttag för att klara den gröna omställningen och lösa elkrisen. Vi är också det enda liberala parti som går till val med löftet om att byta regering.

Vårt mål är att bilda regering tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna. Vi tror att tiden att isolera olika politiska partier är förbi. En ny borgerlig regering bör därför kunna föra samtal med alla folkvalda partier i Sveriges riksdag. Politiker som tycker ungefär lika i sakfrågor måste kunna prata med varandra och rösta på samma förslag.

En röst på Liberalerna i valet den 11 september är en röst för en borgerlig regering som genomför viktiga liberala reformer. Liberalerna är nyckeln till ett maktskifte – utan Liberalerna blir det ingen borgerlig regering.