Liberalerna Skåne söker en kommunikatör!

Torsdag 25 november 2021

Är du kommunikatör ut i fingerspetsarna som också brinner för människors frihet? Då kan du vara Liberalerna Skånes nya kommunikatör med fokus på film, foto och digital annonsering! Anställningen är på heltid och tidsbegränsad till valet 2022.

Vad innebär tjänsten?

Nu söker Liberalerna Skåne en ny kollega med inriktning mot kommunikation. Du kommer att arbeta i ett team med olika men liknande kompetenser inom kommunikation där du i nära samarbete med dina kollegor planerar och utför arbetet. Tjänsten ställer stort krav på ett eget ansvarstagande för att såväl strukturera arbetet som att hålla deadlines. Det är flexibel arbetstid, vilket kan innebära arbete på kvällar och helger.

Dina arbetsuppgifter:

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara produktion och redigering av film och foto, med inslag av annat grafiskt arbete – exempelvis framtagande av flygblad. Du kommer också få delansvar för partiets digitala annonsering, såväl i sociala medier som i andra kanaler. Exakt vad dina arbetsdagar kommer att tas upp av kommer att förändras över tiden och med de olika faserna i en valrörelse.

Exempel på arbetsuppgifter

• Att tillsammans med en av partiets kommunföreningar i Skåne planera, filma och redigera en valfilm – samt därefter tillse att filmen når ut till väljarna.
  • Att göra en film med utbildningssyfte för intern spridning i partiet.
  • Att fotografera kandidater för Liberalerna i olika delar av Skåne.
  • Att ta fram bilder för att sprida liberala budskap i sociala medier.
  • Att tillsammans med dina kollegor ta fram layout för tryckt material
  • Att tillsammans med dina kollegor ta fram idéer på och design av merchandise/kampanjmaterial att dela ut.
  • Att sprida partiets budskap i olika digitala kanaler.

Du som söker tjänsten bör ha:

• Körkort.
  • Erfarenhet av program för film- och fotoredigering.
  • Erfarenhet av att sprida budskap i sociala medier.
  • Erfarenhet av digital annonsering.
  • Förståelse för att arbetet kommer att variera mellan mycket intensiva perioder och långsammare perioder där du får ansvara för att proaktivt skapa dina egna arbetsuppgifter.
  • Ett allmänt samhällspolitiskt intresse.
  • En påbörjad eller avslutad universitets- eller högskoleutbildning.

Det är ett krav:

• Att du delar Liberalernas värderingar och sympatiserar med partiets politik.

Det är meriterande:

• Om du har erfarenhet av annan digital annonsering än för sociala medier.
  • Om du har tillstånd att flyga drönare.

Tillträde 2022-01-17, eller utefter överenskommelse. Anställningsgraden kan anpassas genom överenskommelse, men utgångspunkt är heltid. Intervjuer och urval görs löpande. Skicka din ansökan till christoffer.karlsson@liberalerna.se. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Christoffer Karlsson på 0701-468919.