Vill du jobba med frågor som rör våra sjukhus? Är du bra på att få genomslag i sociala medier? Liberala företrädare har intressanta uppdrag o ansvarar bla för måltid till vården, fastighetsfrågor och övrig service till regionen.

Liberalerna i Region Skåne söker en politisk sekreterare främst riktad mot styrelserna vid våra universitetssjukhus. Tjänsten innefattar även det övergripande ansvaret för vår externa kommunikation via sociala medier.

Som politisk sekreterare är du ett viktigt stöd och rådgivare åt de förtroendevalda. Du tar fram underlag samt bevakar den nationella debatten och utvecklingen primärt inom sjukvårdsområdet. Du ansvarar för beredning av politiska ärenden inom sakområdet, framtagande av ämnesrapporter, långsiktig opinionsbildning vilket inkluderar omvärldsbevakning, politikutveckling, samt medie- och kampanjarbete. Ett fungerande samarbete med såväl partiorganisationen Liberalerna som övriga partier i Allians för Skåne är en förutsättning.

Du som söker har ett politiskt sinne, är stresstålig, har analytisk skärpa, har bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ. Du är en god skribent och kommunikatör, har vana av att arbeta kommunikativt med sociala medier och att vid behov leverera under snäva tidsramar. Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor, tidvis i intensiva perioder.

Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att formulera sig i skrift. Vi förutsätter att du delar Liberalernas värderingar. Arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringsprocessen.

Tjänsten är på heltid under mandatperioden, tillträde omgående. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, sista ansökningsdag är fredagen den 14 augusti.

För frågor om tjänsten, kontakta kanslichef för Länsförbundet Skåne, Gisela Nilsson 0705-39 00 54

Ansökningar skickas till gisela.nilsson@liberalerna.se