Är du bra på att få genomslag i sociala medier med hjälp av bild, film och text?  Är du bra på att formulera dig i skrift, både på egen hand och som stöd åt andra? Är du vår nya medarbetare med ansvar för genomslag i sociala medier för våra kommunala föreningar?

Du ska vara ett stöd åt våra förtroendevalda i kommunikationsfrågor. Du kommer ha ansvar för produktion av text, bild och film på ett flertal kanaler i sociala medier samt hemsidor, och uppföljning av dessa. Att etablera ett bra samarbete med partiorganisationen Liberalerna regionalt och lokalt ingår i tjänsten.

Du som söker har ett politiskt sinne, är stresstålig, har bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ. Du är en god skribent och kommunikatör, har vana av att arbeta kommunikativt med sociala medier och att vid behov leverera under snäva tidsramar. Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor, tidvis i intensiva perioder.

Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att formulera sig i skrift. Vi förutsätter att du delar Liberalernas värderingar. Arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringsprocessen.

Tjänsten är på heltid under mandatperioden, tillträde omgående. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, sista ansökningsdag är söndagen den 25 oktober.

För frågor om tjänsten, kontakta kanslichef för Länsförbundet Skåne, Gisela Nilsson 0705-39 00 54

Ansökningar skickas till gisela.nilsson@liberalerna.se